A Mercedes gyökerei egészen a XIX. századig nyúlnak vissza. Lényegében az alapítója, Karl Benz volt, aki (felesége hozományából - tehát férfi és nő együttműködésről van szó már a történet legelején) az első belső égésű autómotort létrehozta. Felesége az új járművel egy alkalommal több mint száz kilométert vezetett, tehát ő lett az első női autóvezető is, illetve elég nagy reklámot csinált a találmánynak.
Maga a híres márkanév csak a XX. század elején lett először használva. Ennek eredete Emil Jellinekhez köthető, aki a saját lánya, Mércédes Jellinek neve alatt versenyzett, majd 1900 - ban a Daimler cég átvette a női nevet márkanévvé.
Mára már tehergépjárművek, autóbuszok, sőt harci járművek gyártásában is részt vesznek.
A Forma 1 - ben is sokáig aktívak voltak, és pl. Lewis Hamilton többször is nyert a Mercedes típusú járművével (2014 és 2015 - ben is), mindazonáltal a 2018 - as szezon végén a Mercedes távozott a Forma 1 világából.
A Mercedes logo története néhány képen összefoglalva:
Híresebb modellek:
Patent Motorwagen Benz - ez még egyszemélyes volt.
Híres, talán hírhedt modell, amit Hitler is szívesen használt: a Mercedes Benz 770, vagy a Großer Mercedes (Nagyobb Mercedes). Öt tonnás volt, páncélozott, kézműves munkával készített. Hitleren kívül az akkori német vezetés általában szívesen használta.
Tipikus modell az "S" széria bármely darabja, mely csúcskategóriás, luxuslimuzinnak számít. Az ülésfűtés, masszírozó ülés, és a fedélzeti számítógép már magától értetődően a felszereltséghez tartoznak.
A legújabbak pedig a miniautók, melyeket kifejezetten városi közlekedésre terveztek, "bevásárló autónak", szinglik számára.
Rengeteg típusa van ma már a Mercedesnek, igyekeznek betörni minden piacra. Vannak teherautói és buszai is, azokkal ez a poszt nem foglalkozik.