Férfiak egymás között

Férfias bensőségesség kiárasztása a célunk

Ma is legyen egy kicsit nőnap

2025. november 26. 19:20 - Zoltán Toplak

Nem kell március nyolcadikának lennie ahhoz, hogy kimondjuk: a nők, akik körülvesznek minket, többet jelentenek a hétköznapok egyszerű szereplőinél. A nagyrabecsülés, amit érzünk irántuk, nem alkalomhoz kötött – a tisztelet naponta adható, és naponta is erősít minden kapcsolatot.

chatgpt_image_nov_26_2025_07_19_46_pm.png

Sok férfi érzi úgy, hogy dicsérni, hálát mondani vagy elismerést adni „nem férfias”. Hogy majd félreértik, vagy talán túl soknak tűnik. De az igazság ennek pont az ellenkezője: az értő, figyelmes tisztelet az egyik legerősebb férfierő. Aki képes kimondani, hogy értékeli az édesanyját, a párját, a lányát, a kolléganőjét vagy bármely női ismerősét – az nem gyengül, hanem emelkedik. Mert aki tisztel, azt is tisztelni lehet.

Az életünk tele van olyan nőkkel, akik csendesen, akár észrevétlenül tartják egyben a világunkat. Ott vannak a családban, a munkahelyen, a baráti körben. Ők azok, akik egyszerre képesek erősnek és gyengédnek lenni, egyszerre tudnak harcolni és békét teremteni. Érdemes ezt időnként kimondani – nem azért, mert „kell”, hanem mert igaz.

A férfi és nő nem egymás ellen vannak, hanem egymásért. Ha a férfi tisztel, a nő virágzik. Ha a nő megbecsül, a férfi erősödik. Ez az a kölcsönös kör, ami működőképessé teszi a családokat, közösségeket és a társadalmat is.

Szóval legyen ma is egy kicsit nőnap. Nem virágcsokrokkal feltétlenül, hanem egy egyszerű mondattal:
„Fontos vagy nekem.”
Vagy: „Köszönöm, hogy vagy.”
Vagy csak egy olyan figyelemmel, amitől a másik érzi: látják és értékelik.

A tiszteletnek nem kell ünnep. A tisztelet maga az ünnep.

Szólj hozzá!

Sárkányok Kabul felett – amikor a magyar bátorság újra névjegyet tesz le

2025. november 25. 11:35 - Zoltán Toplak

Kevés film képes arra, hogy egyszerre legyen háborús dráma, karakterközpontú történet és egy nemzet lelki tükre. A Sárkányok Kabul felett pontosan ezt teszi: olyan tisztelettel és hitelességgel mutatja be a magyar katonák küldetését Afganisztánban, hogy a néző a film végén nemcsak meghatódik, hanem egyben büszkévé is válik.

469.webp

A történetben nincsenek túlhúzott hollywoodi sallangok. Van helyette valóság, feszültség, morális dilemmák és olyan fronthelyzetek, amelyekben minden döntés életekről szól. A magyar katonák portréi egyszerre emberiek és hősiesek: látjuk bennük a félelmet, a fáradtságot, a humorukat és legfőképp azt a makacs bátorságot, amely a magyar honvédeket mindig is jellemezte.

A film egyik legnagyobb erénye az, ahogyan a férfiasságot ábrázolja.
Nem agresszióként.
Nem pökhendiséggel.
Hanem felelősséggel, önuralommal, bajtársiassággal és azzal a fajta szilárd kitartással, amely generációk óta a magyar férfi identitás része.

Közben a női karakterek sem statiszták. A film tisztelettel és egyenrangúsággal mutatja be őket – nem azért erősek, mert „harcolniuk kell”, hanem azért, mert emberek, szakemberek, társak, vezetők. A férfi-nő együttműködés a történetben természetes, hiteles, ideológiai erőltetés nélkül.

A látvány és a zene pedig pont annyira feszült és érzelmes, amennyire kell. Nem viszi túlzásba, de nem is engedi el a nézőt – ahogy a jó magyar filmek szokták.

Janka a Patrióta csatornán pár napja találóan fogalmazott: ez a film nem egyszerű háborús mozi, hanem tükör – amely megmutatja, mi rejlik a magyar katonai kultúra mélyén.
Határozottság.
Leleményesség.
Bajtársi hűség.
És az a különös, csak ránk jellemző „megoldjuk” mentalitás, amely még a legnehezebb helyzetben is utat talál.

A Sárkányok Kabul felett nemcsak egy film.
Egy üzenet is.

Most nagyon jó magyarnak lenni.

Szólj hozzá!

A férfi–nő szövetség ereje – és mi történik, ha ez a szövetség meggyengül

2025. november 19. 06:00 - Zoltán Toplak

A társadalom állapota nem a GDP-nél kezdődik.
Nem a parlamentben, nem az iskolákban, nem a nagyvállalatokban.
A társadalom valódi alapja egyetlen ponton található: ott, ahol egy férfi és egy nő egymás felé fordul, és azt mondja: „Én veled szeretném élni az életem.”

chatgpt_image_nov_16_2025_06_57_33_pm.png

Ez a legősibb, legmélyebb, legemberibb szövetség.
Romantikusnak tűnik, de valójában a civilizáció működésének legfontosabb pillére.
A férfi és a nő közötti szövetség teremti meg azt a közeget, amelyben biztonság, jövő és fejlődés épülhet. Ha ez jól működik, a társadalom erős; ha meggyengül, az egész civilizáció alapja repedezni kezd.

Erről ritkán beszélünk ilyen nyíltan – pedig ma különösen fontos.


A család alapja nem biológia, hanem szövetség

A modern közbeszéd sokszor leegyszerűsíti a családot: biológiai kapcsolatok, adminisztratív kötelékek, közös lakcím.
De a valóság ennél mélyebb.

A család alapja az a döntés, hogy két ember egymásra építi az életét.
Érzelmileg, anyagilag, erkölcsileg és jövőképi szinten is.

A gyermekek fejlődése nem azért stabilabb egy működő családban, mert „apa is ott van, meg anya is”, hanem mert két felnőtt között együttműködés, harmónia és biztonság van.
Ebből tanulja meg a gyermek, hogyan kell kapcsolódni a világhoz.
Ebből épül a társadalmi bizalom is.

És itt kezdődik a probléma.


Amikor a férfi–nő bizalom meggyengül, a társadalom is meggyengül

Az elmúlt évtizedekben egyre több narratíva született, ami a férfiakat és a nőket egymás ellen definiálja.
„Ki az elnyomott?”
„Ki a hibás?”
„Ki viseljen többet?”
„Ki kérjen bocsánatot és meddig?”

A párbeszédeinket gyakran a sértettség, a félelem és a gyanakvás vezeti.
És ennek hatása sokkal mélyebb, mint azt elsőre gondolnánk.

Ha a férfiak és nők elveszítik a bizalmat egymásban, akkor a társadalom alapja gyengül meg.

Ma sokszor ezt látjuk:

  • a férfi fél a kötődéstől, mert attól tart, hogy elveszíti szabadságát vagy gyermekeit, ha rosszul sül el a kapcsolat;

  • a nő fél a kötődéstől, mert nem bízik abban, hogy lesz mellette felelősségteljes, érett férfi;

  • mindketten félnek attól, hogy kiszolgáltatottá válnak.

A kapcsolatok így nem szövetséggé, hanem védekező állásokká válnak.
És ha a kapcsolatok védekező állásokká válnak, abból nem épül család – csak átmeneti együttélés, amely törékeny és instabil.


Miért ennyire fontos a férfi–nő romantikus szövetség?

Mert a civilizáció energiaellátása innen származik.

1. Itt kapnak biztonságot a gyermekek
A gyermekek nem tökéletes szülőktől lesznek egészségesek, hanem stabil kapcsolati mintából.
Ha a szülők egymás szövetségesei, a gyereknek van hová kapaszkodnia.

2. Itt születik meg a férfi motivációja
A férfiak nagy része azért akar sikeres lenni, felelősséget vállalni, dolgozni, fejlődni, mert van valaki, akihez tartozik.
A romantikus szövetség nem gyengíti a férfit — épp ellenkezőleg, irányt és értelmet ad neki.

3. Itt nyugszik el a nő lelke
A női lélek alapvető igénye az érzelmi biztonság.
Az a tudat, hogy van egy társ, akihez visszatérhet, akivel együtt alakítják ki a jövőt.
Ez nem régimódi — ez emberi.

4. Itt tanuljuk meg, hogyan kell embereknek lenni
A párkapcsolat a legintenzívebb iskolánk:
türelem, önismeret, együttműködés, határhúzás, szeretet, felelősség.
A társadalom azt tükrözi vissza, amit a párkapcsolatok belül megélnek.


Mi történik, ha ez a szövetség széthullik?

Az történik, amit ma is látunk a világban:

– növekvő magány
Egyre több férfi és nő él párkapcsolat nélkül, mert félnek egymástól vagy saját sebeiktől.

– családok szétesése
A széthullott romantikus szövetség után a családot már csak adminisztráció tartja össze — és az adminisztráció nem tud szeretetet adni.

– identitászavar és irányszegénység a fiataloknál
A gyerekek a szüleik kapcsolatából tanulják meg, hogy a világ biztonságos-e.
Ha ez ingatag, ők is ingatagok lesznek.

– társadalmi polarizáció
Ha a legkisebb közösségünkben nincs szövetség, akkor a nagyobb közösségekben sem lesz.
A társadalmi párbeszéd szétesik, a konfliktusok nőnek.

És végül:

– civilizációs válság
Mert egy olyan civilizáció, ahol a férfi és a nő nem tud szövetséget kötni, kifullad.
Elvész a közös jövőkép, a család intézménye sérül, a gyermekvállalási kedv zuhan, a társadalmi kötőszövet széthullik.

Ez nem ideológia kérdése.
Ez valóság.


Mit lehet tenni? Visszatérni a szövetséghez.

Nem a múltba, nem a szerepsztereotípiákba —
hanem ahhoz az alapelvhez, amely minden működő civilizációban jelen volt:

A férfi és a nő nem ellenfelek.
A férfi és a nő szövetségesek.
Egy hajóban ülnek.
Ha együtt eveznek, a jövő erős lesz; ha szembefordulnak, a hajó megfordul és elsüllyed.

A férfi akkor lesz erős, ha tudja, hogy van kinek az oldalán állnia.
A nő akkor lesz biztonságban, ha tudja, hogy a férfi nem elnyomni akarja, hanem támogatni.
A gyermek akkor lesz egészséges, ha ezt látja.
A társadalom akkor lesz stabil, ha ez működik.


A jövő nem ideológiákon múlik. A jövő a szövetségen múlik.

A romantikus párkapcsolat nem rózsaszín történet.
Ez a civilizáció tartóoszlopa.

Ha újra felfedezzük a férfi–nő szövetség erejét,
ha gyógyítjuk a kommunikációt,
ha lecsillapítjuk az egymás elleni harcot,
ha visszatérünk a valódi együttműködéshez,
akkor a jövőnk erős lesz.

Nem csak a sajátunk — a gyerekeinké is.
És az ő gyerekeiké.

A civilizáció nem más, mint a férfi és a nő döntése, hogy együtt építenek valamit.
Ha ez a döntés stabil, minden más is stabil lesz.

Szólj hozzá!

Appa voot - a méltóság ára

2025. november 04. 01:28 - Zoltán Toplak

„Mindössze két szó, ami után egy család megtanulta, milyen törékeny is az igazság, ha az emberség hiányzik mögüle."

chatgpt_image_nov_4_2025_01_05_40_am.png

Egy kisgyermek hangja még nem ismeri a világ súlyát.
Mégis elég volt kettő elmosódott szó ahhoz, hogy egy család élete egy pillanatra összeomoljon.
Amikor a törvény hideg rendje találkozik az emberi gyarlósággal, kiderül, mennyire vékony határ választja el a gyanút az ártatlanságtól.

A történet helyszíne egy békés kis falu nyár közepén. Ahol reggelente madárcsicsergésre ébrednek az emberek, ahol ritkán hallani szirénát, és ahol a jégkrémes autó dallama a hét legnagyobb eseménye.
A gyerekek ilyenkor boldogan rohannak ki az utcára, édesanyjukat kérlelve némi hűsítő finomság reményében.

Neveket és pontos helyszíneket a főhősök nyugalma érdekében elhallgatok de maga a történet igaz, és alig több mint egy éve játszódott le.

A falu szélén, egy kissé megroggyant, de szeretettel teli házban élt egy család: apa, anya és három gyermek. A ház régi örökség volt, amelyet évek óta nem tudtak rendbe hozni – sem pénz, sem idő nem jutott rá. Az anya a falu egyetlen nagy boltjában dolgozott kisegítőként, naponta hat órát, de sokszor mások feladatait is el kellett végeznie. Az apa évekig csak alkalmi munkákat kapott, a legnehezebbeket, a legalacsonyabb bérért. Volt idő, amikor még egy kerékpárt sem tudtak megengedni maguknak, pedig a bolt, az iskola és az orvosi rendelő három kilométerre volt, az óvoda pedig közel öt. Télen, jeges úton, szélben ez nem egészségügyi séta volt, hanem napi küzdelem.

Két éve azonban fordult a szerencséjük: a faluban új vállalkozás indult, és az apa ott kapott munkát. Kitartásával, gyors észjárásával, irányítási képességével hamar kitűnt, és néhány hónap alatt a cégvezető helyettesévé lépett elő. A fizetése is emelkedett, hónapról hónapra, míg végül elég lett ahhoz, hogy rendbe szedjék kicsit a házat, és vegyenek egy öreg, de megbízható autót. Akik korábban lenézték őket, most irigykedve figyelték, ahogy a család lassan talpra áll. És amikor hétvégén kirándulni indultak, az anya és az apa először érezte hosszú évek után, hogy az élet talán mégis igazságos lehet.

Egy szombat délután minden a megszokott békében telt. Az anya a konyhában szendvicseket készített a másnapi kirándulásra, az apa a szobában pihent, a két kisebb gyerek a szőnyegen játszott. A legidősebb fiú a faluban volt, a barátnőjénél. Aztán egy hirtelen kiáltás hasított a levegőbe. Az anya ösztönösen rohant, szinte fellökve férjét. A kisfiú a földön feküdt és sírt, nővére az ágyon kuporgott, rémülten. Kiderült, hogy játék közben a kisfiú lába az ágy alá szorult. Nem tűnt komolynak, lefektették, hátha csak megütötte. De egy óra múlva sem tudott ráállni.

Az apa karjába vette a gyermeket, és elindultak a kórházba. Negyven kilométert tettek meg csendben, az autóban csak a kisfiú halk szipogása hallatszott. A kórházban ritka szerencséjük volt: nem volt tömeg. Az orvos fáradtnak látszott, de kedvesen, türelmesen vizsgálta a gyermeket, aki a kérdésekre csak annyit tudott mondani:
- Appa voot!

Mindössze két elmosódott szó, bizonytalan gyermeki nyelven. A vizsgálóban megállt a levegő. Az orvos arca megfeszült, az anya magyarázni próbált, hogy a kisfiú csak azt akarta mondani: „Apa ott volt, amikor elesett.” De a tekintet már gyanakvó volt, az udvarias hang pedig kimérté vált. Az orvos kért egy röntgent, majd hosszú várakozás következett.

Az idő telt. A kisfiú elaludt, az anya fáradtan ült a folyosón, az apa némán bámulta a padlót. Amikor végre mozgás támadt, két rendőr érkezett. Pár szót váltottak a vizsgáló ajtajában, majd eltűntek az ajtó mögött. Csak ezután hívták be a szülőket.

Az orvos hangja már hideg volt, arcán a fáradtság és a kötelességtudat kemény vonalai. Közölte, hogy a felvételen nem látszik törés, csak zúzódás, de az eljárás szerint jelentést tett, és a rendőrségnek. A rendőrök udvariasak voltak, de határozottak: igazoltatták a szülőket, és kérték, hogy az apa menjen velük.

- De miért? – kérdezte az anya döbbenten.
- Ez az eljárásrend, asszonyom – válaszolta egyikük halkan. - Nem a mi döntésünk.

Az apa nem tiltakozott. Csak odalépett a feleségéhez, megsimította a karját, és halkan mondta:
- Vigyázz a gyerekekre. Hamar otthon leszek.

De az az este hosszú lett.

A kórházból kilépve az anya döbbenten tapasztalta, hogy az utolsó busz már háromnegyed órája elment. Az autóval sem tud hazamenni, hisz nem is tud vezetni és a kulcs is a férjénél maradt. Egyedül volt a gyerekkel, a férje telefonja kikapcsolva. Taxi volt az egyetlen lehetőség, de az út díja egy heti fizetésüket is elvitte. De nem tehetett mást: hazament. Egy anya nem maradhat éjszakára a gyermekével az utcán.

Másnap délután az apa fáradtan, de nyugodtan tért haza.
- Azt mondták, rutineljárás – sóhajtott. – Csak jegyzőkönyv. De az ember mégis úgy érzi, mintha bűnös lenne, csak mert apa.

Három héttel később megjelent a gyermekvédelmi szolgálat. Körülnéztek, kérdeztek, jegyzeteltek. Látták a rendet, a gyerekek mosolyát, az anya fáradt, de tiszta tekintetét. Jelentést készítettek, és az ügyet lezárták. A család lassan visszatért a megszokott élethez. A kisfiú lába meggyógyult, a kirándulások újraindultak, de valami megváltozott. Amikor a faluban felhangzott egy sziréna, az anya összerezzent. Az apa tekintete megkeményedett. Már nem volt bennük az a könnyed bizalom, amivel korábban az életet nézték.

A történet végül jól zárult, legalábbis nem történt tragédia. De a kérdések ott maradtak:
Miért nincs több emberség azokban, akik a közbiztonságért dolgoznak?
Miért egy fáradt orvos félreértése, egy gyermeki szó dönthet egy család sorsáról?
És mi történt volna, ha tél van, ha nincs taxi, csak hideg és sötétség?

„Appa voot.” Két apró szó, amellyel egy kisgyermek csak el akarta mondani, hogy megsérült.
És amellyel a felnőttek világa bebizonyította, mennyire törékeny az igazság, ha csak a rendszer következetessége érvényesül.

 

Szólj hozzá!

A fájdalom nem nemi kérdés

2025. október 28. 14:31 - Zoltán Toplak

– A férfi méltósága sorozat része –

 

Sokszor hallani, hogy a férfiak és a nők másképp élnek meg dolgokat. Hogy a férfi inkább elzárkózik, a nő meg kibeszéli magából. Hogy a férfi tettekkel dolgozza fel a fájdalmát, a nő pedig szavakkal. Van benne igazság – de csak részben. A különbségek sokkal inkább az odavezető útban rejlenek, mint magában az élményben.

chatgpt_image_oct_28_2025_02_27_39_pm.png

Amikor egy férfi végre eljut oda, hogy őszintén beszéljen arról, ami fáj neki, sokszor ugyanolyan mélységgel és érzékenységgel teszi, mint bármelyik nő. Csak ritkábban jut el idáig, mert az út tele van akadályokkal. Társadalmi elvárásokkal, beidegződésekkel, szégyennel. A fiúgyermeknek sokszor már kiskorától azt tanítják, hogy „ne sírj”, „ne mutasd a gyengeséget”, „légy kemény”. Ezzel pedig azt is megtanulja, hogy az érzései veszélyesek – mert elveszik tőlük a méltóságát.

Pedig az érzések nem ellenségek. És nem nőknek való „luxus”. Az érzések iránytűk, amelyek megmutatják, merre vagyunk még emberek.

A nők sem születnek nyitottabbnak, csak több teret kapnak az érzelmeikhez. A közösség, a barátnők, a család, a kultúra is segíti őket abban, hogy kimondják, mi történik bennük. A férfiak viszont gyakran egyedül maradnak az élményeikkel, mert nincsenek hozzájuk szavak, nincsenek biztonságos terek, ahol beszélhetnének róluk. Pedig amikor ez a tér megteremtődik – például egy férfikörben, egy baráti beszélgetésben, vagy akár egy terápiás folyamatban – a hasonlóság szinte sokkoló.

A veszteség fájdalma, a félelem, a szégyen, a bizonytalanság, a szeretet utáni vágy – mindez nemtől függetlenül emberi. A különbség csak az, hogyan tanultuk meg viselni.

Van, aki könnyekben oldja fel, van, aki csendben ül vele, és csak évek múlva meri kimondani. Van, aki a tettekben találja meg a feloldást, és van, aki egy ölelésben. De a lényeg ugyanaz: el kell jutni odáig, hogy ne akarjuk legyőzni az érzést, hanem megértsük.

A férfi és a nő tehát nem az érzelmi mélységben különböznek, hanem az útvonalban, amit bejárnak odáig, hogy szembe tudjanak nézni vele. A nők gyakran megtanulják, hogy a sebezhetőség erő, a férfiaknak viszont most kell újra megtanulniuk ugyanezt.

És ha egyszer megtanulják, a különbség elolvad. Mert az őszinte emberi megélés, az érzelmi bátorság és a kimondott szó nem férfi vagy női dolog – hanem emberi.


Tegyük fel magunknak a kérdést:
Mi lenne, ha nem az alapján ítélnénk, ki hogyan érez, hanem azon mérnénk az érettséget, ki meri kimondani, amit érez?

Szólj hozzá!

Miért vált ki ellenérzést, ha a férfiak egyenlőségi hátrányairól beszélünk?

2025. október 14. 18:53 - Zoltán Toplak

Amikor valaki szóba hozza, hogy a férfiaknak is lehetnek hátrányaik a nemi egyenlőség rendszerében, sokan azonnal védekezni kezdenek.
Mintha a férfiak problémáinak említése automatikusan a nők elleni támadás lenne.
Pedig ez nem visszalépés a múltba, hanem az egyenlőség hiányzó fele.

chatgpt_image_oct_14_2025_06_52_48_pm.png

A közbeszédben évtizedek óta rögzült, hogy a férfi a történelem „nyertese” volt, a nő pedig az „elnyomott”. Ez a séma sok helyen igazságos korrekciókat hozott – de mára rögzült bűntudattá és tabuvá vált. A férfi nem panaszkodhat, nem kérhet segítséget, és ha mégis megteszi, könnyen megkapja a címkét: „antifeminista”, „sértett”, „nőgyűlölő”.

Pedig a legtöbb férfi nem háborút akar, csak valós párbeszédet.

A válási rendszerben, a gyerekelhelyezési ügyekben, a kapcsolattartási vitákban, a nyugdíjkorhatárnál vagy akár a várható élettartam kérdésében a férfiak nem előnyös, hanem hátrányos helyzetben vannak.
Ha nőként természetes, hogy kiállhatunk a diszkrimináció ellen, férfiként miért nem az?

A „férfiak 40” például nem kiváltság lenne, hanem arányosság.
Nem ajándék, hanem egyfajta társadalmi köszönet mindazért, amit a férfiak generációk óta beletettek a közösbe – munka, védelem, családfenntartás, adófizetés, és gyakran: csendes kitartás.
Ugyanez igaz a gyermekelhelyezésre is: a férfi nem másodrendű szülő, hanem az egyik szülő, akinek ugyanolyan joga van a gyermeke szeretetéhez.

A férfimozgalom tehát nem a nők ellen jött létre, hanem a valóság teljességéért.
Mert az egyenlőség addig nem teljes, amíg az egyik nem fájdalmát fontosnak tartjuk, a másikét pedig kényelmetlennek.

A valódi cél nem a versengés, hanem a megbékélés.
Hogy a társadalom végre kimondhassa: a férfi is ember.
Nem tökéletes, nem elnyomó, nem áldozat – hanem társ.
És talán itt kezdődik a valódi egyenlőség: amikor a férfiak hangját már nem ellenségként, hanem partnerként halljuk meg.

Szólj hozzá!

Ruth és Boáz: női bátorság, férfi tisztesség

2025. szeptember 18. 06:00 - Zoltán Toplak

A Biblia egyik legszebb szerelmi története Ruth és Boáz találkozása. Sokszor a hűségről és az isteni gondviselésről beszélünk benne, de van egy jelenet, ami ennél sokkal többről szól – a férfi és a nő közötti feszültségről, bátorságról és tisztességről.

Ruth, a moábita özvegy, éjnek idején kiment a mezőre. Szép ruhát vett, megillatosította magát, és odafeküdt Boáz lábához. Ez bátor, sőt, kockázatos lépés volt. Egy idegen nő így gyakorlatilag felajánlotta magát egy befolyásos férfinak – és egyben házassági ajánlatot tett.

chatgpt_image_sep_16_2025_10_59_59_pm.png

A helyzet könnyen félreérthető lehetett volna. De itt jön a történet igazi szépsége:

  • Ruth merész gesztusa mögött nem csábítás, hanem tiszta szándék állt – bizalom, hűség és nyitottság egy új életre.

  • Boáz pedig férfiként nem kihasználta a helyzetet, hanem tisztességgel válaszolt. Felismerte Ruth bátorságát, és méltóképp állt hozzá: vállalta a felelősséget, és később feleségül vette őt.

Ez a jelenet ma is erős üzenet:

  • A női bátorság és nyíltság akkor válik áldássá, ha férfi tisztességgel találkozik.

  • A férfi ereje nem abban mutatkozik meg, hogy „kihasználja a lehetőséget”, hanem abban, hogy felelősséggel és méltósággal reagál.

Ruth és Boáz története nemcsak a szerelemről szól, hanem arról is, hogy amikor a nő és a férfi a legjobb arcát mutatja, akkor a találkozásukból jövőt építő szövetség születik.

Egy nő lehet bátor: felajánlhatja magát, az értékeit (szépség, hűség, támogatás, stb.) egy férfinak, ha őszintén bízhat benne, hogy tisztességgel és tisztelettel találkozik. Nem feltétlen elfogadással, de méltó, őszinte és tiszteletteljes válasszal.

Szólj hozzá!

Bedő Imre és a Férfiak Klubja – férfiak, akik felelősséget vállalnak

2025. szeptember 17. 06:00 - Zoltán Toplak

Kevés olyan ember van ma Magyarországon, aki ennyit tett a férfiak ügyéért, mint Bedő Imre. Ő a Férfiak Klubjának alapítója, közgazdász, vállalkozó, író és előadó. Küldetése, hogy újra méltóságot és tiszteletet adjon a férfi szerepnek a társadalomban – családban, közösségben és munkahelyen egyaránt.

ferfi_ertekek_a_xxi_szazadban_bedo_imre_0.jpg

Mit képvisel a Férfiak Klubja?

  • Felelősségvállalást: a férfi nem áldozat, hanem építő erő.

  • Családcentrikusságot: az apaság és a hűség nem gyengeség, hanem erőforrás.

  • Közösséget: férfiak, akik egymást támogatják és példát mutatnak a következő generációnak.

Bedő Imre üzenetei férfiaknak

  • A férfiasság nem a külsőségekről szól, hanem arról, hogy megbízható társ, apa és barát tudsz lenni.

  • A világ változik, de a férfi értékek – bátorság, kitartás, védelem, szeretet – örök érvényűek.

  • A férfi feladata nem csak a család fenntartása, hanem a szellemi és lelki vezetés is: jelen lenni, figyelni, példát mutatni.

Könyvei és előadásai

  • Férfienergia – hogyan találhatjuk meg újra a belső erőnket férfiként.

  • A megbízható férfi – mi kell ahhoz, hogy a társadalom és a nők újra bizalommal forduljanak a férfiak felé.

  • Számtalan előadás, podcast, interjú, amelyek inspirációt adnak mindenkinek, aki keresi a helyét férfiként.


Összegzés:
Bedő Imre és a Férfiak Klubja azért dolgozik, hogy a férfi szerep ne tűnjön el a modern világ zűrzavarában. Ha férfiként erőt, irányt és közösséget keresel, érdemes megismerkedni a munkájukkal.

👉 Te mit gondolsz: mi a legfontosabb érték, amit egy férfi ma képviselhet a családjában?

Szólj hozzá!

Ki az a Joós István, és mit tanulhatunk tőle férfiként?

2025. szeptember 16. 19:14 - Zoltán Toplak

Sok férfi életében eljön a pillanat, amikor a külső sikerek – munka, pénz, státusz – ellenére is ürességet érez. Van, aki ilyenkor még keményebben hajt, van, aki belemenekül a szórakozásba, és van, aki egyszerűen feladja. De akadnak olyanok is, akik elindulnak az önismeret útján.

joos-istvan-portre.webp

Joós István ilyen férfiakat szólít meg.
Ő az Énakadémia alapítója, az Ego Mastery módszer megalkotója, és a „Férfi Út” kurzus vezetője. Több mint tíz éve készít videókat, tart előadásokat és kísér férfiakat abban, hogy megtalálják önmagukat – és így hitelesebbek, erősebbek, boldogabbak legyenek.

Mit tanít?

  • Hogy az életnek vannak korszakai, és minden korszaknak megvan a maga feladata.

  • Hogy a férfi identitás fejlődése nem a múlt elemzéséről, hanem a jelenben való továbblépésről szól.

  • Hogy a férfi és nő közötti kapcsolat nem harc, hanem tánc – ahol először magunkat kell rendbe tennünk, hogy jól tudjunk kapcsolódni.

Miben segíthet neked?

  • Ha kiégettél, és nem tudod, mi értelme annak, amit csinálsz.

  • Ha párkapcsolati válságban vagy, és érteni akarod, mi történik közted és a párod között.

  • Ha férfiként újra irányt akarsz találni: mi a dolgod, merre van az utad.

Joós István gondolatai sokakat megosztanak, de egy biztos: aki meghallgatja, szembenézhet önmagával. És ez a férfi út legelső és legnehezebb lépése.

Szólj hozzá!

Performatív férfiak és feminizmus – póz vagy hiteles elköteleződés?

2025. szeptember 15. 22:18 - Zoltán Toplak

Sokan, sokféleképpen éljük meg a férfilétet. Egy modern, mai, divatos irányzatot elemzünk most.

A „performatív férfi” kifejezés az utóbbi években jelent meg az internetes kultúrában. Olyan férfit ír le, aki a férfiasságát nem belső erőként, hanem kifelé mutatott szerepként éli meg. De van ennek egy új változata is: amikor egy férfi nem a „macsó” kliséket játssza el, hanem a „feminista, érzékeny, tudatos” szerepet.

chatgpt_image_sep_15_2025_10_17_15_pm.png

Kik ők?

A performatív feminista férfi gyakran:

  • feminista irodalmat posztol, könyvekkel pózol,

  • szelíd, „soft” stílust ölt magára,

  • érzékeny hangvételű üzeneteket ír a közösségi médiában,

  • látszólag követi a női egyenlőség ügyét.

Mindez elsőre szimpatikus lehet – hiszen végre férfiak is kiállnak a nők jogai mellett. De sok kritika is éri őket: vajon tényleg belső meggyőződésből teszik, vagy csak előnyöket remélnek a feministának látszó gesztusokból?

Mit akarnak valójában?

Két szándék válik szét:

  1. Őszinte elköteleződés – vannak férfiak, akik valóban hisznek a nemek közötti egyenlőségben, és ezt nemcsak posztokkal, hanem tettekkel is bizonyítják: felelősséget vállalnak, támogatják a nőket, és önkritikusak is.

  2. Társadalmi előnyök keresése – mások inkább előadást tartanak: feminista idézetek, szelíd esztétika, érzékeny stílus – de mindezt főleg azért, hogy pozitív visszajelzést, figyelmet vagy romantikus előnyöket szerezzenek.

Hol a határ a performansz és a hitelesség között?

Ez a legnehezebb kérdés. Valakitől nem várható el, hogy minden pillanatban bizonyítsa a hitét – de a tettek előbb-utóbb leleplezik, ki mennyire gondolja komolyan. Az igazi különbség:

  • A performatív férfi csak játszik.

  • A valódi feminista férfi él is úgy, ahogy beszél.

Miért fontos erről beszélni?

Mert ha minden férfi, aki feminista nyelvezetet használ, „performatív” címkét kap, akkor az elriaszthatja azokat is, akik tényleg komolyan gondolják. Ugyanakkor naivnak sem szabad lenni: a pózolás gyakran elrejti a belső bizonytalanságot vagy a manipulációt.


💡 Összegzés: igen, vannak férfiak, akik egyszerre performatívak és feministák. De az igazi kérdés nem az, hogy ki minek látszik, hanem az, hogy ki milyen döntéseket hoz, hogyan bánik másokkal, és mennyire következetes abban, amiben hisz.

Szerintetek inkább előny vagy inkább veszély, ha a férfiak performatív módon „feministának” mutatják magukat?

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása